شناخت خدا
مرکز آفرینشهای هنری معبر
مرکز آفرینشهای هنری معبر
دو شنبه 22 اسفند 1398برچسب:شناخت در مورد خدا, :: 17:1 ::  نويسنده : معبری به سمت خدا

شناخت خــدا

  براي شناخت دقيق تر خدا بايد به چند نكته توجه كنيم :

   خدا را چگونه مي بينيم و چه تصوري نسبت به او داريم ، خداوند چگونه به محض اراده كردن به خلق چيزي آنرا خلق مي كند ، چگونه خداوند از رگ گردن به ما نزديك تر است (نحْنُ أَقْرَب إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ )(ق 16) و ما نميبنيمش ، بعضي چگونه خدا را مي بينند كه مي گويند به هر كجا كه نگاه مي كنند او را مي بينيم (به دريا بنگرم دريا تو بينم به صحرا بنگرم ...  )

  خداوند براي اينكه شما به قدرت خلقت او پي ببريد و معني .(إِنَّمَا قَوْلُنَا لِشىْءٍ إِذَا أَرَدْنَهُ أَن نَّقُولَ لَهُ كُن فَيَكُونُ) (نحل40) ((وقتى چيزى را اراده مى‏ كنيم، فقط به آن مى ‏گوييم: (موجود باش!) بلافاصله موجود مى ‏شود)) را درك كنيم قدرتي به ما داده بنام قدرت خيال 

   شما مي توانيد به محض اراده ، شيئي را در خيال خودتان خلق كنيد.

   اكنون شما در ذهتتان آدمي را خلق كنيد با تمام جزئيات ،

  حال فرض كنيد آن آدم خيالتان خود شماييد و شما خدا هستيد.

   - به آدم خيال خود هر چه دوست داريد بدهيد (ميليارد ها تومان پول ، چندين ماشين آخرين سيستم ، خانه و ....)مي بينيد كه هيچ چيزي از شما كم نشد ، پس خسيس بودن معني ندارد.

   - شما در تمام اركان خيالتان وجود داريد بعبارتي آن آدم از ذهن شما خلق شده و جزئي از آن است ، پس شما به آن آدم خيالتان بسيار نزديكيد حتي از خودش نزديكتر.

   هنوز فكري در سرش نيامده و كاري نكرده ابتدا شما متوجه مي شويد و چيز هايي را در باره او مي دانيد كه خودش هم نمي داند و بايد بگوييم كه آن آدم جزئي از شماست و شما در تمام اركان بدن او وجود داريد.

   - اين آدمي كه شما در ذهنتان خلق كرده ايد تا هنگامي وجود دارد كه شما به او فكر كنيد (بعبارتي تا هنگامي كه از شما فيض هستي را دريافت كند .) و همين كه به او فكر نكنيد حتي براي لحظه اي او از بين خواهد رفت پس براي وجود داشتن بايد مدام اين فيض را دريافت كرد.

- يك ژاكت را تصور كنيد ، اين ژاكت از چه چيزي ساخته شده ؟ بعضي مي گويند از يقه ، آستين ، جيب و ... ولي بعضي عمقي تر مي نگرند و مي گويند از نخ ساخته شده است.

 اگر نخ را از ژاكت بگيريم از ژاكت چه چيزي باقي مي ماند ؟ يقه ، آستين ، رنگ ، مدل  و ...

   مي بينيد كه هيچ چيزي باقي نمي ماند و انسان هم منهاي خداوند مي شود هيچ (نمي ميرد) بلكه از بين مي رود.

- (لذا بعضي كه اينگونه جهان بيني اي دارند مي گويند: به در يا بنگرم دريا تو بينم به صحرا بنگرم صحرا تو بينم به هر جا بنگرم كوه و در و دشت ، نشان از قامت رعنا تو بينم)

   - اين مخلوق شما هر فكري بخواهد بكند و هر كاري بخواهد انجام دهد ، ابتدا شما متوجه مي شويد و شما بايد نيروي آن كار را به او بدهيد (هم نامه نا نوشته داني  هم ...)(لا حَولُ وَ لا قُوَۀَ اِلا بِا الله العَليِ العَظيم).



نظرات شما عزیزان:

♬♥ღ✓ ℱᗩ♈ℯℳℯℋ ッ★
ساعت19:40---29 فروردين 1394
سلام.مطالبتون فوق العاده ست
ممنون از آگاهی دادنتون


محمد یاسر
ساعت12:11---3 بهمن 1391
سلام وب جالبی دارید.
اگر خواستار مشاوره رایگان یا تبادل لینک هستید حتما به وب ما سر بزنید.
نظر یادتان نرود.
در پناه حق.
یاعلی


فقیر
ساعت13:07---4 مرداد 1391
سلام برادر. وقت بخیر. مطلب جدید ندیدم. اگر اضافه کردید خبرم کنید. منتظرم

التماس دعا


انسان
ساعت13:38---26 ارديبهشت 1391
فقط اینو دارم بگم که برای شناخت او کافی است خود را بشناسم. هفته قبل از مسافرت میومدیم به همسرم گفتم این کوه به این بلندی قراره مثل پشم بهم زده بشه. ادما برا اینکه تونل درست کنن تو کوه چقدر وقت می ذارن. چقدر هزینه....... برای تونل. اون وقت خدا به آنی این کار رو می کنه. شتر رو از دل کوه جا بجا می کنه. از از علق چنین موجودی خلقت می کنه. کافیست کمی فکر کنیم. حداقل با قدرت خودمون بسنجیمش. چقدر حکیمه، قدره، عزیز، .......



الحمد لله علی کل نعمة

در پناه ایزد متعال
سمت خدا: حتما اینگونه است که شما می فرمایین چون کسی که خودش را نشناسد نمی تواند خدا را بشناسد. در پناه الطاف حق تعالی موفق و مؤید باشید


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

درباره سمت خدا

مرکز آفرینشهای هنری موسسه معبر ارائه مطالب دینی و انقلابی و مرتبط با شهدا در قالب هنر طراحی عکس و پوستر و .. ساخت مستند شهدا و ... طراحی نمایشگاه های مرتبط با شهدا و انقلاب اسلامی سازی نرم افزار ها ارتباط با مدیر ، انتقاد و پیشنهاد و سفارش طراحی در تلگرام @maabar1
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه
پيوندها

نويسندگان